dinsdag 10 juni 2014

Lakosta

Zaterdag heb ik samen met 2 andere liggers de 70 km tocht van Lakosta gelegen. Voor mij was het de tweede tocht in 8 dagen tijd van boven de 200 km. Iets wat me zeer beviel. Sinds het begin van het ligfietsen (zomer 2011) wou ik me focussen op de langere tochten. Maar slaagde er niet zo goed in. In 2012 en 2013 reed ik wel telkens een rit van net boven de 200 km en er waren wel ritten bij tussen de 150 en 200 km maar ergens wrong toch een schoentje waardoor ik minder de mogelijkheid had om veel lange tochten te maken. Maar dit jaar lijkt alles in de plooi te vallen. Sinds eind maart (voorbereiding op het treffen in Genk) ben ik begonnen aan lange tochten (+ 150 km) en het lukt me beter dan vroeger. Ik moet wel toegeven, ik kom wel eens moegestreden thuis maar dat is niets om beschaamd over te zijn. En de recuperatie is verbazend goed, na een dagje rust voel ik er niets meer van.

De 3 liggers in de 70 km tocht van Lakosta

In 2012 had ik heel veel last van verzurende benen, dat is opgelost door magnesium te nemen en sinds vorige zomer maak ik ook sportdrank voor de langere tochten (Etixx) waar niet alleen energie in steekt, maar ook zouten (mangaan, fosfor, kalium, ...). Ik ben nogal een zweter en tijdens het zweten verlies je veel zouten en deze worden nu aangevuld tijdens het fietsen, daardoor heb ik nu ook (in het algemeen) minder last van hoofdpijn (iets wat de apotheker helemaal niet zo vreemd vind).
In 2013 zat ik ook met muizenissen, en pas op het eind van het jaar vond ik plots de oorzaak. Daarna moest ik alleen maar herstellen van het ongeval eind november (aanvaring met een hond) om dan te staan waar ik nu sta. Namelijk fris, monter, opgewekt en met vooral veel zin om te fietsen.

4 opmerkingen:

  1. goedendag,

    je problemen zijn herkenbaar en je gekozen oplossingen klinken interessant.
    Kun je me misschien iets gedetailleerder vertellen wat voor magnesium en sportdrank je gebruikt.
    Van Etixx zijn meerdere producten verkrijgbaar.

    Alvast bedankt
    Groet,
    Marcel
    Q676

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel, de magnesium die ik neem is Metarelax (magnesiumglycerofosfaat 900 mg) 2 pillen per dag, toch in d eperiodes dat ik veel ga fietsen, anders neem ik er 1 per dag. En van Etixx gebruik ik de Isotonic (met als zouten: fosfor, kalium, natriumchloride, magnesium, mangaan, calcium).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Liggende Fietser ( Ronny ??? )

    Dank voor je antwoord, ik ga deze producten ook eens proberen.

    Groet,
    Marcel
    Q676

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yep Marcel, "De liggende fietser" heeft bij geboorte "Ronny" meegekregen.
    Ik koop deze producten aan bij de apotheek in de straat. Het zijn ook producten die ze mij had aangeraden toen ik mijn problemen voorlegde. Voor de magnesium is de normale dosis 2 pillen per dag, maar ze raadde aan om de eerste week 4 pillen per dag te nemen om zo een boost te geven. Dit omdat mijn benen wel heel snel verzuurden (ik raakte nauwelijks nog een deftige brug boven zonder hevige brand in de benen).

    BeantwoordenVerwijderen