maandag 28 oktober 2013

Storm (op zee).

Er is een storm gepasseerd. Het viel hier rond Gent, althans waar ik kwam, nogal mee. Op een omgewaaid bord, een aanhangwagentje en veel bladeren op de grond heb ik niets gemerkt. Voor een keer heb ik de Grasshopper thuis gelaten en ben met de Brompton gaan werken via een kortere weg. Ik had verbazend weinig last van de wind, misschien omdat ik tussen de huizen en bomen kon doorfietsen en ik het jaagpad niet nam. Op het stuk jaagpad dat ik normaal neem lig ik nogal bloot in de wind.








 Kinderen lieten het blijkbaar niet aan hun hart komen. Wind of niet fietsen zullen ze.


 



De foto's komen de contour sportcamera, waarbij de instelling is veranderd naar contant foto's nemen. Deze blijken verbazend scherp te zijn, toch overdag. 'S nachts durven ze nogal tegen te vallen, maar wellicht heeft dat met de sluitertijd te maken. De camera maakt nu elke seconde een foto (dat kan je instellen van 1/seconde tot 1/minuut). Het verbaast me een beetje dat zo een scherpe foto's kunnen gemaakt worden terwijl je aan het fietsen bent, en nog meer dat vrij snel bewegende objecten zoals een trein (zoals hieronder) nog mooi in beeld komen.




nee deze trein stond niet stil.


2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad verrassend scherp voor een in beweging zijnde camera! Ik zou het niet gezien hebben als je het niet vermeld had!
    Is dat de Contour Roam 2 die je gebruikt?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de gewone contour roam, roam 2 is pas uitgekomen na mijn aankoop. Maar het is de bedoeling om begin volgend jaar nieuwe te kopen (laatste versie dan) en 1 oude te houden die dan als fototoestel kan gebruikt worden tijdens de WOL-tochten.

      Verwijderen