dinsdag 5 maart 2013

Sauna van 5 graden en S bochten!

Deze morgen (rond 5 uur) sinds lang nog eens in positieve temperaturen mogen fietsen. Het bleek zo een 5 graden (boven nul) te zijn en ik heb het gevoeld. Na 13 km (en aankomst op het werk) droop het zweet letterlijk van me af. Zelfs mijn benen dropen (had wel mijn windstopper aan). Ook al vonden ze dat ik gisteren al stomend aankwam, deze morgen voelde het voor mij aan alsof ik in een sauna had gezeten.

Maar anderzijds heb ik een nieuwe route 'ontdekt' om te forenzen, het is een rare kronkel die de vorm van een S aanneemt, maar waar ik (verrassend) weinig autoverkeer 'ontmoet', ook lange stukken (al dan niet afgescheiden, maar toch verhoogde) fietspaden, een doodlopende weg (behalve voor fietsers en benenwagens) en zelfs een eind op een jaagpad. Wat voor mij ook heel belangrijk is, ik kan de gevaarlijke kruispunten met de Antwerpsesteenweg en de Dendermondsesteenweg oversteken aan een kruispunt met verkeerslichten.
Ze is wel 13 km lang (de kortste weg naar het werk bedraagt 'amper' 6 km). En hopelijk heb ik nu eindelijk een route gevonden die me echt het veilige gevoel heeft. In de vorige routes ontdekte ik, al dan niet snel, dat er soms nogal veel sluipverkeer in zat en die maken het fietsen erg onveilig, want dat zijn meestal mensen met weinig tijd. Maar voor mij is het een route waar ik, zeker met een mooie lentezon zoals deze middag, tot rust kan komen.

Drieselstraat

Stationstraat

Achtenkouterstraat

Scheldedijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten