woensdag 9 mei 2012

Het regent altijd!

Die reactie of een reactie in die richting krijg ik wel meer als het gaat over naar het werk fietsen.
Maar eigenlijk valt het allemaal wel mee. Uit onderzoeken is gebleken dat maar het 6% van de tijd zou regenen. Natuurlijk kan je wel pech hebben en een paar keer meer in de regen hangen dan nodig. Maar laatste weken wil het geregeld regenen en toch heb ik maar 1 keer echt in de gietende regen gelegen. En dat was gisterenavond. Verder heb ik dit jaar maar 2 keer in totaal echt in een plensbui gezeten. Die paar keer dat het wat druppelt daar houden we geen rekening mee. Ook al een paar keer meegemaakt dat het een half uur voor vertrek aan het plenzen is en dat op het moment dat ik vertrek toch lekker meevalt of zelfs de zon schijnt...

Ik heb al periodes gehad van weken met veel regen waarbij ik nooit regen had. Terwijl op andere momenten leek of de regen me zat op te wachten. Maar uiteindelijk valt het wel mee.

Natuurlijk moet je wel tegen een stootje kunnen, maar een degelijke regenjas en regenbroek en wat (voor mij) ook belangrijk is zijn spatborden. Zodat het enkel kan regenen van bovenuit en zodat na een regenbui  niet naar boven kan regenen.

Maar gisteren viel het toch wel tegen daar op een lang stuk van de weg de verlichting was uitgevallen en met een natte bril valt het dan toch tegen om te fietsen. Ook al heb ik een degelijk (naafdynamo aangedreven) voorlicht dat de hele weg (en graskant) verlicht. En door de houding op een ligfiets kan je niet zomaar ff boven je bril uitkijken en de voorlichten van de tegemoet komende auto's verblinden veel meer dan anders en daarbij leken ze ook trager te rijden dan anders zodat ze ook langer verblinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten