maandag 28 maart 2016

LIA kanalentocht.

Op paaszaterdag, 26 maart, organiseerden de LIgfietsers van Antwerpen hun tweede tocht. Een tocht van om en bij de 40 km langsheen de kanalen van Antwerpen. De start was om 11 uur aan de grote M aan het shoppingcenter van Wijnegem. Met ook de heen- en terugrit vanuit Gent leverde dat 162 km op. Meteen de langste rit en de derde +100 km tocht voor dit jaar.

Aan de start.

De 3 "gewone" ligfietsen.

Dat er een kentering is gebeurd bij de ligfietsen wordt meer en meer merkbaar. Er waren 11 velomobielen tegen over amper 3 open ligfietsen aanwezig.

Is iedereen aanwezig?

Naast de bekende gezichten waren er ook enkele nieuwe (toch voor mij) gezichten aanwezig. 


Zoals ik gewoon ben hing er een zeer gemoedelijke en aangename sfeer. Het weer zat ook mee. Ik vertrok met de zon, in Wijnegem was het bewolkt met een onaangename wind, maar daarna kwam de zon terug en met momenten was het zowat windstil met een aangename temperatuur zodat we 's middags op een terras zaten te eten. 

Tussenstop aankomst.

Tussenstop vertrek.

Er was een iemand die lek reed. Het achterwiel van de Orca had een nieuwe binnenband nodig. Na rit, zowat halverwege richting huiswaarts, stond ik alweer lek. Eerst was het een aflopende band. Daarna een gaatje aan de kant van de velg, beschadigd bij het opleggen van de band?


De Orca liggend op dekentjes.

Verder ga ik de visuele impressie laten spreken. De opnames die gemaakt zijn met de sportcamera's zijn vandaag reeds gemonteerd geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten