woensdag 1 juli 2015

Een ervaring rijker.

Sinds ik met marathon plus banden rij heb ik zo goed als geen lekke banden meer. Zeker in tegenstelling tot de marathon racer die eerst op de Grasshopper lag. Met de marathon plus banden heb ik nog maar 2 keer echt lek gereden. Een duimspijker in het voorwiel van de Toxy Flite en een haakje van een gebroken spaak bij de Sprint.
Maar blijkbaar is dat een beetje weinig, ik heb dit jaar al een paar keer een lekke band bij de Sprint mogen vervangen, maar naderhand niet was lek gereden. En gisteravond bleek de Toxy Flite met het voorwiel lek te staan.
Bij de Sprint bleek er telkens en klein gaatje te zijn aan de kant van de velg, waarbij verder niets te vinden was. Het was telkens nadat ik de band eraf gehaald had om een gebroken spaak te vervangen. Een klein prikje gemaakt het afhalen/opleggen van de buitenband?
Bij de Toxy is het net ietsje anders gelopen. Vorige jaar ben ik ermee lek gereden door een duimspijker op te vangen. Maar blijkbaar is er dan tijdens het vervangen van de band (te velde) iets fout gelopen. De binnenband blijkt de hele tijd (ruim een jaar of + 2000 km) gedraaid te hebben gezeten. En net in die knik stak een gaatje.

Bij de laatste vervangingen van binnenbanden (bij de trike) heb ik geleerd de banden op en af te velg te krijgen met de blote handen, zonder extra tools (mede door tips op het forum). Nu is het nog leren de binnenband er juist in te steken en we zijn er helemaal. Ook deze keer zijn geen tools gebruikt om de buitenband zowel van de velg te halen of om deze er terug op te krijgen. En het ging nog verbazend vlot ook.

Dit ziet er dus niet goed uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten