donderdag 30 april 2015

4 weken droog.

In september 2012 ben ik begonnen met het bijhouden welk weer het is tijdens het forensen. Daarmee bedoel ik regen of geen regen. Ook al omdat nogal wat mensen van oordeel zijn dat het veel meer regent dan in werkelijkheid. En nu heb ik "eindelijk" een reeks van 4 weken die droog waren.

de laatste rit voor 4 weken droog.

Met de voorspellingen eerder deze week had ik er toch een kwaad oog in. En deze "morgen" (om 3 uur nachtelijke tijd) dacht ik regen te horen. Dat was pech dacht ik, maar ik dacht ook dat mijn raam dicht was en het daardoor zo dof klonk. In elk geval toen ik om 4 uur opstond zag ik de maan en sterren glinsteren, dus toch geen regen, zeker niet het laatste uur, en raar maar waar, het raam stond ook open (zoals gewoonlijk), ik ben om 3 uur dan toch maar half wakker geweest.
Maar rond 13 uur dacht ik alweer dat het over was met de pret, de zon bleek te verdwijnen achter een dik en donker wolkenpak. En ik had toch zo graag die 4 weken droog gefietst. Had ik dan toch pech? Nee, toch niet. Om 14 uur waren de wolken voorbij gedreven en scheen de zon in alle felheid. Ik kon droog naar huis, en ook droog naar de markt en ook droog terug naar huis met een tas vol groenten.
Voor dit jaar zit ik aan 11% regen, vorig jaar was het 13% (pas gestart eind februari, wegens ziekte) en 2013 was het 18% (gestopt eind november, wegens ziekte).


In elk geval, de dooddoeners "het regent toch altijd" of "het regent toch 9 op de 10 keer" gaan niet op. Deze laatste was een bericht dat iemand postte op een forum ergens vorig jaar toen er op de radio een gesprek gaande was over de belabberde toestand van de fietspaden. Een persoon postte doodleuk "geld aan fietspaden besteden is weggesmeten geld, het regent toch 9 op de 10 keer".

En nu maken we ons op voor het ligfietstreffen, dat dit weekend plaatsvind in Moorsel bij Aalst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten