zondag 2 november 2014

Laatste weekend van de zomer?

Is het eerste weekend van november 2014 het laatste weekend van de zomer? In elk geval zal het wel het laatste weekend van het jaar geweest zijn dat ik in zomeroutfit ging fietsen. De kans is heel klein dat we de eerst komende maanden nog zo een mooi weer krijgen. Omdat er een hele week gewag werd gemaakt van een heel mooi weekend kon ik niet anders dan me voor zaterdagochtend opmaken voor een laatste warme tocht voor dit jaar. Het werd de reeds eerder uitgestippelde maar nog niet gefietste tocht via Eeklo en Zelzate. Het is zo een 80 km lang via jaagpaden, een oude spoorlijn en langs de expressweg (de R4). Vertrokken om 9 uur in korte broek en jasje met lange mouwen, maar anderhalf uur later ging het jasje ook uit en was het in zomertruitje. Verder laat ik vooral de beelden spreken.

iets over 9 uur in Gent.

net buiten Gent het jaagpad op.



10u30, het jasje gaat uit.

voetbal en auto's gaan hand in hand.


typische blokkades
op de oude spoorbaan Bassevelde-Zelzate

oude spoorbaan Bassevelde-Zelzate

2 vogels in de lucht

2 vogels in de lucht

ff poseren

blokkades op een fietspad houden geen SUV's tegen.

oude spoorbaan Bassevelde-Zelzate

langs de Expressweg, de R4

deze gladde kasseien deden me bijna onderuitgaan.

Rozebroeken, Gent er waren veel zonnebaders

Rozebroeken, Gent

iets verder kreeg ik van hen complimentjes over mijn ligfiets

Deze morgen werd ik om 5 uur wakker. Het enige wat ik wou doen was opnieuw gaan fietsen. Maar daar ik ook wel eens moet rusten en ik de laatste weken telkens minstens 200 km heb gehaald, heb ik me gedwongen te blijven liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten