donderdag 2 augustus 2012

Zwalmroute

Voorbije dinsdag heb ik de Zwalm route gelegen. De rit was 110 km in totaal, van en naar Gent inbegrepen. Ik deze al eens gereden in het voorjaar, maar toen was ik mezelf een paar keer tegengekomen. Naderhand bleek toen snel verzurende benen (door magnesium gebrek) de grootste boosdoener te zijn.
Deze keer ging het beter en heb ik alles boven gereden, en als ik boven was had ik het niet nodig te stoppen om ff te bekomen. Ik had ook mijn fototoestel bij en ben nu eens als toerist langs Zwalm gereden (heb ik tot mijn 27ste gewoond). Het was de moeite om eens met andere ogen te kijken dan als bewoner die er ook nog eens werkt (als landbouwer).

Tijdens de rit kwam steeds het zelfde liedje in mijn hoofd terug, nl Whitesnake: Here I go again  en dan gaat het wel enkel om de woorden "here I go again". Want dat was het wel. Telkens weer een afdaling die steevast volgde op "klimwerk". En dit ging maar door en door. 

En sommige waren echt pittige stukjes waar je je mocht op "uitleven".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten